brutal

brutal

Saturday, January 14, 2012

TERSEKSA MATA MEMANDANG........

Sabda Rasulullah s.a.w;
“akan datang ummatku di akhir zaman terdiri dari kaum wanita yang mana mereka itu berpakaian dalam keadaan telanjang,di atas kepala mereka berbonggol-bonggol seperti belakang unta. Mereka ini dilaknat oleh Allah dan tidak masuk mereka itu ke dalam syurga ,serta tidak dapat menghidu baunya dan sesungguhnya wangian syurga itu di dapati jarak perjalanan lima puluh ribu tahun perjalanan.”(sokhih bukkhori)
Zaman sekarang sudah ramai umat islam tidak endah dengan hukum hakam yang telah ditetap kan oleh agama. Antaranya kaum wanita, ramai di antara wanita di luar sana beragama islam tetapi memakai SELUAR KETAT dan LEGGING di kyalayak ramai dan menjadi  tontonan lelaki-lelaki yang bukan suami.  Mungkin banyak umat islam kini hanya islam pada nama.
Ramai wanita islam menyangka memakai legging dengan alas an “apa salahnya pakai legging ,asal pakai baju labuh”. Hakikatnya,wanita islam tetap tidak boleh memakai seluar yang kain nipis dan ketat  terutamanya “LEGGING”.seluar jeans yang ketat pun sudah dipersetujui HARAM oleh para alim agama, apatah LEGGING yang sudah jelas-jelas mengikut bentuk betis ,peha dan punggung mereka.
“apakah kamu tidak mengetahui bahawa paha adalah aurat?”(riwayat imam abu daud,tarmiza dan malik.menurut imam at-tarmizi;hadis ini hasan).
Sebab-sebab HARAM pakai legging adalah:
1.       Berpakaian tetapi telanjang.
a)warna fabrik  kain atau seluar sama warna dengan warna dengan kulit.
b)fabrik kain terlalu nipis.
c)fabrik  terlalu  lembut dan apabila lembut ia nampakkan alur bentuk badan wanita itu.
d)tidak longgar(ketat) maka ia mengikut potongan badan seperti betis,peha,bentuk dada dan pinggang.
       2. mana boleh campur aduk pakaiaan tutup aurat dengan pakaian seksi.
            ˜tudung + baju labuh dan longgar + seluar longgar= HALAL
           ˜tudung + baju sendat dan kontot + seluar ketat dan legging= HALAM...???
               Tudung +baju labuh + legging= HALAM...???
3.       legging itu pakaian berunsur fetish seksual.
4.       Pemujaan kecantikan wajah dan bentuk badan hanya untu suami.

Fikir-fikirkan lah: Fikirkanlah yang mana jalan yang terbaik untuk semua umat islam. Kalu nak pakai jugak kena fikir lah apa yang orang akan terima sekali apabila memandang kita. Jangan la bagi mata orang terseksa memandang kalian.. ingat la wahai manusia bahawa perkara diatas adalah salah satu perkara yang menyumbang ke arah perzinaan.  Dan akhir sekali jangan sekali-kali guna ayat esok mati kubur kita masing2 dan hidup kita lain2 “hidup ang ,ang punya pasal.. hidup aku jangan nak menyibuk ”. Itu memang betul tapi fikirlah sapa yang akan menguruskan jenazah kita esok. Adakah kita yang akan menggali,mengurus,memandi ,mengkafan,mengembumikan dan membaca talkim..
Kalu kita guna ayat tu mampu kah kita mengurus semua itu sendiri???????


Idea oleh WMRWM & MHCM

No comments:

Post a Comment