brutal

brutal

Monday, July 25, 2011

kecantikan bukan segalanya........

Alangkah malangnya zaman yang kita lalui sekarang adalah zaman yang penuh dengan fitnah. Di zaman ini, setiap wanita yang tidak menjaga agama cuba menunjukkan kecantikan masing-masing. kalau boleh hendak sahaja ditunjukkan segala-galanya kepada lelaki. dan itulah yang telah berlaku. buka bukan setakat muka sahaja, bahkan bentuk badan cuba ditunjukkan seluas-luasnya kepda lelaki. bentuk badan diperagakan kepada lelaki dengan berpakaian ketat walaupun memakai tudung. Jika diwaktu dahulu, pakaian ketat hanyalah dipakai oleh pelakon dan penyanyi, sekarang pakaian ketat dipakai oleh hampir kesemua wanita islam tanpa segan silu. Di zaman ini, yang berpakaian seperti telanjang itulah yang dikatakan mengikut peradaban zaman dan muslimah yang menutup aurat itulah yang dikatakan ketinggalan zaman.
maka benarlah ramalan rasulullah tentang akhir zaman
"Dua golongan di antara penghuni neraka yang belum aku lihat keduanya: suatu kaum yang membawa cambuk seperti ekor sapi yang mereka gunakan untuk memukul orang-orang; perempuan yang berpakaian tetapi telanjang yang cenderung dan mencenderungkan orang lain, rambut mereka seperti punuk unta yang miring. Mereka ini tidak akan masuk surga dan tidak akan mencium aroma surga. Sesungguhnya aroma surga itu boleh dicium sejauh perjalanan demikian dan demikian. " 
(HR Muslim)
Imam Muslim meriwayatkannya dari Zuhair bin Harb, dari Jarir, dari Suhail dari bapaknya (yakni Abu Shalih), dari Abu Hurairah. Hadis tersebut juga diriwayatkan oleh Ibn Hibban dalam Shahîh-nya dan Imam Ahmad dalam Musnad-nya.
sungguh benar nabi muhammad dalam ramalan ini.
bertambah bahaya lagi apabila setiap iklan dan poster menonjolkan wanita cantik. setiap pelakon drama dan penyanyi mestilah wanita cantik. hatta produk sabun dan pakaian sekalipun menonjolkan wanita cantik. maka masyarakat kita secara tidak sedar sudah meletakkan piawaian yang tinggi bagi kecantikan wanita. "wanita mestilah cantik" atau "wanita yang kurang cantiknya maka kuranglah darjat sebagai wanta".
wanita-wanita islam mula terpengaruh dengan budaya dan pakaian yang ditunjukkan di dalam TV. sebab itulah TV adalah satu saluran berbahaya yang boleh mempengaruhi pemikiran anak-anak muda muslim. apa yang ditunjukkan di dalam TV, maka itulah perkara yang kita akan ikut. sebab itulah kerosakan akhlak bukan sahaja berlaku di bandar-bandar, bahkan juga berlaku di kampung-kampung kerana keracunan fikiran anak muda Islam melalui media massa.
 Oleh itu, marilah kita bersama-sama merenung semula hadis rasulullah s.a.w itu. adakah kita mahu jadi umat nabi yang tidak tahu bersyukur. Apa yang kita ketahui nabi kita sangat menyayangi umatnya....

No comments:

Post a Comment